Łączna liczba wyświetleń

sobota, 23 lutego 2013

Pisałam kilka dni temu o wspaniałych ekologicznych przesyłkach od sklepu Zielony Żuczek .



 
Zielony Żuczek - Sklep Ekologiczny

Dziś kilka słów o suszonych pysznościach jakie przysłał mi Zielony Żuczek , a mianowicie o suszonej żurawinie i o suszonej morwie białej.



Zacznę od morwy białej , przyznam że te suszone owoce są dla mnie nowością .






Suszone owoce morwy białej to niezywkle ciekawa w smaku i pożywna przekąska. Morwa doskonale sprawdza się również jako składnik sałatek, kompotów, dżemów, marmolad, win i likierów.

Wartość odżywcza w 100 g:
WARTOŚĆ ENERGETYCZNA - 339 kcal (1435 kJ)
BIAŁKO - 4,2
WĘGLOWODANY - 74,6
TŁUSZCZ - 1,5

Jak wspominałam spotkałam się z tymi owocami po raz pierwszy , ale już wiem że będą w naszym domu jako wspaniała zdrowa przekąska. Te suszone owoce są bardzo dobre , zastąpiły nam wszelkiego rodzaju paluszki i chipsy. W smaku są słodkie wyraziste i lekko chrupiące , stanowią idealną przegryzkę w czasie filmu czy  meczu. Moje dzieci również bardzo ja polubiły.
 A wartości zdrowotne są nie do przecenienia.
PRZEDE WSZYSTKIM OWOCE ROŚLINY ZAWIERAJĄ 15-31% WYSOKIEJ JAKOŚCI PROTEIN, KWAS ASKORBOWY, B-KAROTENY, ŻELAZO, CYNK, POTAS, WAPŃ ORAZ FOSFOR I MAGNEZ, OGROMNĄ ILOŚĆ FLAWONOIDÓW ORAZ LICZNE ANTOCYJANY. DZIĘKI TEMU ROŚLINA TA POSIADA WŁAŚCIWOŚCI POMOCNE W ZWALCZANIU CUKRZYCY TYPU II. ZAWARTE W LIŚCIACH I KORZE MORWY FLAWONOIDY, ZWŁASZCZA KWERCETYNA I DNJ, ZNACZNIE OBNIŻAJĄ POZIOM GLUKOZY WE KRWI POPRZEZ HAMOWANIE AKTYWNOŚCI ENZYMÓW ROZKŁADAJĄCYCH WĘGLOWODANY. NIEJEDNOKROTNIE ZOSTAŁO TO JUŻ WYKORZYSTANE W MEDYCYNIE, A STWORZONE SUPLEMENTY DIETY, ZAWIERAJĄCE WYCIĄG Z MORWY BIAŁEJ, CIESZĄ SIĘ DUŻYM ZAINTERESOWANIEM NA RYNKU. CO WIĘCEJ, EKSTRAKTY Z LIŚCI MORWY POSIADAJĄ SILNE WŁAŚCIWOŚCI PRZECIWBAKTERYJNE I PRZECIWWIRUSOWE, WYKAZUJĄ SILNE DZIAŁANIE PRZECIWOKSYDACYJNE I PRZECIWMIAŻDŻYCOWE.

Kolejnym wspaniałym produktem jest suszona żurawina.


Wspaniałe właściwości żurawiny zna chyba każdy .
Przede wszystkim wpływa bardzo korzystnie na drogi moczowe , polecana jest zarówno dzieciom jak i dorosłym cierpiącym na dolegliwości układu moczowego.
Żurawina ma bardzo dobry smak zarówno surowa jak i w postaci kiślu czy dżemu.
My wybraliśmy opcję podjadania na surowo. 

Jeszcze raz bardzo dziękuję sklepowi Zielony Żuczek za tak wspaniałe i przede wszystkim zdrowe przekąski.
Zajrzyjcie naprawdę warto
                                       www.zielonyzuczek.pl
A za kilka dni napiszę o słodkościach jakie można tam nabyć.






16 komentarzy:

  1. Ciekawa ta morwa. A żurawinę uwielbiam i do wypieków i do musli.

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetne produkty :) Ja cały czas czekam na przesyłkę ... :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzięki za link, chętnie poparzę co tam mają ciekawego :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Morwę pierwszy raz widzę :)

    OdpowiedzUsuń
  5. suszoną żurawinę bardzo lubię :)
    a morwy białej nigdy nie próbowałam ..

    OdpowiedzUsuń
  6. żurawinę uwielbiam a morwę pierwszy raz widzę :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Zielony Żuczek obdarował Cię bardzo przyjemną przesyłką :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Pyszności....mniam... Gratuluję...:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Suszona żurawina ,myślę,że polubiłabym smak :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Lubię suszoną żurawinę.

    OdpowiedzUsuń
  11. Powiem ci że nie przepadam za tego typu smakołykami, ale tobie zyczę smacznego :) W wolnej chwili zapraszam do mnie na ourloveourpassion.blogspot.com :) Obserwujemy? Chętnie wpadnę tu jeszcze nie raz <3 Ps. u mnie rozdanie, a w nim masz szanse zdobyć piękny wisiorek :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo lubimy suszoną żurawinę ;)
    Obserwujemy?
    http://jakdwiekroplewody.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Morwa jest też dla mnie nowością , a żurawinę lubię i jem często nie choruje dzięki niej na drogi moczowe :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Żurawina pychota a morwy suszonej nie jadłam nigdy :)

    OdpowiedzUsuń